Via deze weg informeren we je over het volgende: Bert Grimmius, fractievoorzitter van GroenLinks Papendrecht, heeft zich helaas voor langere tijd ziekgemeld. Door persoonlijke omstandigheden heeft hij besloten met ingang van 21 januari voor een periode van in ieder geval 16 weken tijdelijk afscheid te nemen van de raad.

Bert: "Op 9 december is mijn lieve vrouw Merejo na een kort maar hevig ziekbed overleden. Ook zijn meerdere leden van ons gezin, waaronder ikzelf, positief getest op Covid-19. Het herstel, de rouw en alles eromheen vragen om rust. Die organiseer ik voor mezelf, onder andere door tijdelijk afstand te nemen van mijn raadszetel. Ik kom terug, maar weet nu nog niet wanneer. Blijf gezond, neem de maatregelen in acht, en help daar waar je kunt: dan komen we elkaar vanzelf weer tegen."

In goed overleg is René van Engelen, die jarenlang fractievoorzitter van GroenLinks Papendrecht is geweest, bereid gevonden om de zetel van Bert tijdelijk in te nemen. We zijn René hiervoor heel dankbaar en hebben er alle vertrouwen in dat hij het goede werk van Bert in deze periode uitstekend kan waarnemen.

We wensen Bert veel sterkte toe en hopen dat hij na deze periode zijn werk als fractievoorzitter weer vol hernieuwde energie kan voortzetten.