Zaterdag 1 maart 2014, Landelijke Complimentendag, deelde Bram van Ojik, fractievoorzitter GroenLinks in de Tweede Kamer, samen met GroenLinks lijsttrekkers Kitty Kruger (Dordrecht), Laura Kroes (Zwijndrecht) en René van Engelen (Papendrecht) en de huidige Dordtse fractievoorzitter May Ruisch een aantal complimenten uit. Met bloemen en taartjes gewapend, kregen Nobels Brood, Boba GGZ en Den Witten Haen,een opsteker voor hun inzet op het gebied van groen, zorg en werk.

Zaterdag 1 maart 2014, Landelijke Complimentendag, deelde Bram van Ojik, fractievoorzitter GroenLinks in de Tweede Kamer, samen met GroenLinks lijsttrekkers Kitty Kruger (Dordrecht), Laura Kroes (Zwijndrecht) en René van Engelen (Papendrecht) en de huidige Dordtse fractievoorzitter May Ruisch een aantal complimenten uit. Met bloemen en taartjes gewapend, kregen Nobels Brood, Boba GGZ en Den Witten Haen,een opsteker voor hun inzet op het gebied van groen, zorg en  werk.

Al flyerend en af en toe een hand gevend trokken Van Ojik en de lokale leiders omringd door het campagneteam van het station naar Nobels Brood. Daar was het druk: veel Dordtenaren weten gelukkig de weg naar deze (h)eerlijke bakkerij te vinden! Ondanks de drukte wisten Sander en Willemijn Nobel toch even tijd te maken om het compliment in ontvangst te nemen van Bram en Kitty. Kitty en Bram prezen de ambacht en de bijdrage van de Nobels aan een duurzame wereld middels hun nadruk op biologische en streekproducten.

De stoet ging verder naar Boba GGZ, waar Laura samen met Bram het compliment uitdeelde. Directrice Liesbeth Palit had speciaal hiervoor de deuren geopend, en het voltallige Boba team ontving iedereen zeer hartelijk en warm  Boba GGZ verdient een pluim voor hun aanpak van de zorg: integraal, kleinschalig en veel aandacht voor de mens. Palit bedankte en deelde vervolgens het verhaal van een cliënt die al was aangemeld voor 24-uurs zorg maar dankzij de zorg en levensloopbegeleiding van Boba in staat bleek haar eigen autobiografie te schrijven. Palit overhandigde die autobiografie aan Bram en uitte haar zorgen over de bezuinigingen en hef effect daarvan op Boba's werk. Bram gaf aan dat GroenLinks deze zorgen over de zorg deelt.

Bij Lunchroom Den Witten Haen was het de beurt aan René om samen met Bram het personeel in het zonnetje te zetten. Vol trots namen de leerling-medewerkers, allen mensen met een beperking die dankzij Den Witten Haen (onderdeel Stichting Philadelphia Zorg) een horeca-opleiding krijgen en werkervaring opdoen, de bloemen en complimenten in ontvangst. René en Bram hadden niets dan lof voor de belangrijke bijdrage van Den Witten Haen aan een samenleving waarin iedereen mee kan doen. Grappend dat "deze zeker weten niet zo lekker zijn als die van jullie, maar wel voor jullie in plaats van voor de klanten," overhandigde Bram vervolgens de GroenLinks taartjes.

Tot slot stond de verkiezingskraam op de Voorstraat op het programma. Bram gaf hier samen met de lijsttrekkers, Chefkok Ewout Faase van herberg Kop van 't Land, winnaar van het GroeneLintje 2013, en  Filine von Behr, winnaar van de Groene Scheut 2013, het startsein gaf voor de Drechtstedelijke Groene Lintjes actie 2014. Na het doorknippen van een groen lint om de verkiezingskraam, deponeerden de winnaars van vorig jaar de eerste nominaties in de daarvoor bestemde box in de kraam.

Van Ojik eindigde zijn bezoek aan Dordrecht met een korte, inspirerende speech. Hij gaf daarin aan dat alles waar GroenLinks zich landelijk en in Europa voor inzet samenkomt in de Drechtsteden. Bijvoorbeeld de discussies over de JSF en de rol van de gemeente Papendrecht en Fokker, de zorgen over vervoer van gevaarlijke stoffen, vanwege o.a. de giflekkages bij Kijfhoek, de slechte luchtkwaliteit en de inzet van de lokale fracties voor 80 km zones om dit te verbeteren. Ook roemde hij de Drechtstedelijke GroenLinks fracties voor hun inzet om de gemeentes schaliegasvrij te krijgen. Papendrecht en Zwijndrecht zijn al schaliegasvrij en de discussie in Dordrecht vindt naar aanleiding van de door GroenLinks aangekondigde motie hierover nog voor de gemeenteraadsverkiezingen plaats.